U Londonu 12. i 13. studenoga održali su se sastanci u sklopu IFPI PRC Meetinga, na kojima su sudjelovali predstavnici ZAPRAF-a Maja Vidmar Klarić, Branko Komljenović i Mladen Milić.
Na ovim sastancima pružen je pregled najvažnijih događaja na glazbenom tržištu u 2023. godini, uz projekcije za naredno razdoblje.
Konferencija je bila podijeljena na dva dijela, pri čemu je prvi dan obuhvatio radionicu o licenciranju audio-vizualnih djela, dok je drugi dan bio posvećen pregledu konačnih financijskih rezultata na tržištu glazbe, radio licenciranju i uvijek aktualnoj temi umjetne inteligencije.
Na radionici “Audio-vizualno licenciranje”, predstavnici IFPI-ja održali su prezentaciju o posljednjem istraživanju o FAST (free ad supported streaming TV tj. streaming TV kanala bez pretplate za korisnike odnosno gledatelje) kanalima i nazočni predstavnici diskografa su prokomentirali o lokalnom utjecaju te pojave na glazbenu industriju. Raspravilo se o uvidima tj. rezultatima ankete koju je IFPI poslao svojim članovima, a vezano uz audio-vizualno licenciranje, te o utjecaju Atresmedia slučaja na pojedine zemlje tj. načinu na koji su pojedine zemlje riješile nastale probleme. Za kraj su svi nazočni podijeljeni u manje grupe u kojima su raspravljali zadana pitanja vezana uz audio-vizualno licenciranje i zaključke prezentirali cijelom skupu.
Drugi dan predstavljeni su ažurirani konačni financijski rezultati na tržištu glazbe u 2023. godini, koja je bila deveta uzastopna godina rasta globalnih prihoda od snimljene glazbe.
U 2023. godini prikupljeno je ukupno 2,366 milijuna eura od iskorištavanja prava proizvođača fonograma, bilježeći rast od 9,4% u odnosu na prethodnu godinu. Najviše naknada prikupljeno je od prava javnog izvođenja (752 milijuna eura), slijede emitiranje, naknade od privatnog kopiranja, internet licenciranje i ostalo.
Projekcije od strane kolektivnih organizacija ukazuju na predviđeni rast od 10,3% naknada od prava javnog izvođenja u 2023. godini.
Ukupna distribucija naknada nositeljima prava iznosila je 993 milijuna eura, bilježeći pad od 1,3% u odnosu na prethodnu godinu, a najviše naknada isplaćeno je od prava emitiranja (583,4 milijuna eura). Potom slijede javno izvođenje, naknade od privatnog kopiranja, ostalo, internetsko licenciranje i drugim kolektivnim organizacijama.
Top 10 zemalja po prikupljenim naknadama za proizvođače fonograma uključuje SAD, UK, Francusku, Njemačku, Japan, Nizozemsku, Kinu, Australiju, Španjolsku i Italiju.
Radio ostaje ključnim izvorom prihoda za kolektivne organizacije, s napomenom da korisnici plaćaju male naknade u usporedbi s prihodima.
Isto tako, prikazana je i prezentacija o AI i kolektivnim organizacijama, te je IFPI dao nekoliko naputaka kolektivnim organizacijama, među ostalim da kolektivne organizacije ne smiju prihvaćati sumnjive kataloge i unositi ih u svoje baze podataka te da moraju prilagoditi svoje interne propise.