Prošli tjedan u Londonu, 9. i 10. listopada, održao se IFPI PRC Meeting na kojem su sudjelovali i predstavnici ZAPRAF-a.
PRC Meeting održao se u dva dana, od čega je prvi dan obuhvaćao dvije radionice: „Licenciranje glazbe“ te „Sustavi baza podataka i pravila distribucije“. Drugi je dan bio predodređen za pregled konačnih financijskih rezultata na tržištu glazbe u 2017. godini.
Glavni cilj prve radionice 9. listopada bio je razgovarati o problemu diskografa s uređivanjem njihovih kataloga te kao posljedica istog, slanje tih kataloga prema svim kolektivnim organizacijama. Uz to, razgovor se vodio i o problematici vezanoj uz slanje loših i nekvalitetnih izvještaja o emitiranju snimaka od strane radio i tv postaja. Dodatno, predstavnici IFPI-ja održali su prezentaciju gdje su prisutne obavijestili o svim novostima i napretku vezanim uz Portal (centralnu bazu podataka), koja predstavlja sustav koji bi svim proizvođačima fonograma omogućio unos vlastitog kataloga u jedinstvenom formatu.
Na drugoj radionici istoga dana, obrađene su mnoge teme poput uloge kolektivne organizacije u digitalnoj glazbenoj industriji, pregleda i analize rezultata poslovanja prve polovice 2018. godine, strategije za dostizanje godišnjeg cilja članica IFPI-a na globalnoj razini, javnog izvođenja, digitalnih medija, i itd. Jedna od najznačajnijih tema za ZAPRAF bila je ona o povećanju prihoda od radio stanica. Radio i dalje predstavlja najpopularniji način konzumiranja glazbe te i dalje bilježi blagi rast, dok streaming bilježi najveći rast. Shodno nastavljenom rastu prihoda, radio postaja zaključeno je da bi iste trebale plaćati pravičnu naknadu za korištenu glazbu. Predstavljen je i zanimljiv servis za b2b korisnike , a radi se o vrsti streaming servisa za poslovne korisnike koji je trenutno prisutan u 40-ak zemalja, a sadržaj je licenciran izravno od diskografa. Raspravljana su još i pitanja mjerenja i povećanja tržišnog udjela, usklađivanje organizacija s digital media compliance pravilima, te ostalim preporukama IFPI-ja poput standardnih pravila o raspodjeli.
Sljedećeg dana, nakon pregleda konačnih financijskih rezultata na tržištu glazbe u 2017. godini, doneseno je nekoliko zaključaka od kojih izdvajamo sljedeće:
Gledajući razine prava, najviše naknada skupljeno je s osnove prava emitiranja, zatim redom javnog izvođenja, naknada od privatnog kopiranja, internet licenciranja, i ostalo.
Hrvatska je u odnosu na 2016. godinu ostvarila ukupan rast prikupljenih naknada za oko 3% te je među listom zemalja koje imaju niže operativne troškove.