Globalni prihodi glazbene industrije porasli za 8,1%

Trenutno pregledavate Globalni prihodi glazbene industrije porasli za 8,1%
  • Kategorija objave:Uncategorized

IFPI GLOBALNO GLAZBENO IZVJEŠĆE 2018.:

prihodi od streaming servisa porasli su 41,1% i time postali najveći izvor prihoda iza kojega stoji 176 milijuna korisnika plaćenih servisa; treću godinu zaredom zabilježen je rast prihoda glazbene industrije nakon 15 godina pada; nastavlja se kampanja kojoj je cilj postići punu i pravednu vrijednost i raspodjelu naknada za glazbu na digitalnom tržištu.

Globalno glazbeno tržište zabilježilo je rast od 8,1% u 2017. godini, što je treća uzastopna godina rasta otkad je IFPI počeo pratiti tržište 1997. godine. Brojke objavljene u globalnom izvještaju Svjetske diskografske organizacije (IFPI) o stanju industrije pokazuju ukupne prihode od 17,3 milijarde dolara u 2017. godini.

Streaming ostaje glavni pokretač i, po prvi puta, postao je najvećim izvorom prihoda s ukupno 176 milijuna korisnika plaćenih glazbenih servisa koji doprinose rastu od 41,1%. Streaming trenutno čini 38,4% od ukupnih glazbenih prihoda i njegov rast više je nego nadoknadio pad od 5,4% u prihodima od fizičke prodaje te pad od 20,5% u prihodima od preuzimanja sadržaja. Ukupni digitalni prihod prošle godine je po prvi puta iznosio više od polovice sveukupnih prihoda (54%).

Glazbena industrija treću godinu zaredom raste nakon 15 godina značajnog smanjenja prihoda, no unatoč nedavnom porastu, prihodi u 2017. i dalje čine samo 68,4% od vrhunca tržišta 1999. godine.

Frances Moore, izvršna direktorica IFPI-ja, kaže: „Ovo je još jedna izuzetno uzbudljiva godina za glazbu. Rad i ulaganja diskografskih kuća omogućili su briljantnim, različitim glazbenicima da prodru do obožavatelja diljem svijeta, dajući njihovim životima glazbenu pratnju te bogate i interaktivne načine uživanja u glazbi koju vole.“

„Industrija je na pozitivnom putu oporavka, ali vrlo je jasno da je utrka još daleko od pobjede.“ Moore je objasnila: „Diskografi nastavljaju svoj trud kako bi vratili glazbenu industriju natrag na stabilan put, i u tom smislu nastavljamo našu kampanju za rješavanje pitanja „vrijednosnog jaza“ („Value Gap“). To je od iznimne važnosti ne samo zato da bi glazba napredovala na današnjem globalnom tržištu, već zato da se stvori povoljno i pravedno okruženje za budućnost. Vrijednosni jaz odnosi se na nesrazmjer prihoda koji ostvaruju platforme poput YouTubea zahvaljujući glazbenim sadržajima na kojima su bazirani te nedovoljnog povrata sredstava onima koji stvaraju i ulažu u glazbu.

Diskografske kuće pokušavaju potaknuti daljnji rast vođene tekućim investicijama ne samo u razvoj glazbenika, već i u digitalne inovacije koje obogaćuju iskustva ljubitelja glazbe diljem svijeta. Uz navedeno, diskografske kuće također rade na poticanju rasta tržišta i investiraju u sustave za isporuku, upravljanje i praćenje svjetske glazbene distribucije. Stvarajući partnerstva, donose nove načine pristupa glazbi uz veći broj usluga i platformi za obožavatelje. To je pridonijelo porastu prihoda Latinske Amerike za 17,7%, dok Azija, Australija, Novi Zeland i okolni otoci bilježe povećanje od 5,4%.

Diskografi ostaju posvećeni omogućavanju cjelokupne  i pravedne naknade  za svu glazbu koja se na različite načine koristi diljem svijeta. Najvažnije, to uključuje pronalazak zakonskih rješenja „vrijednosnog jaza“, odnosno rješenja razlike između vrijednosti stvorene korištenjem glazbe na digitalnim servisima i onoga što ti isti digitalni servisi plaćaju autorima i onima koji stvaraju glazbu.

Temeljne brojke za 2017. godinu:

globalno povećanje prihoda: +8,1%

digitalni udio globalnih prihoda: 54%

rast digitalnih prihoda: +19,1%

rast streaming prihoda: +41,1%

prihodi od fizičke prodaje: -5,4%

prihodi od preuzimanja sadržaja: -20,5%

O vrijednosnome jazu („Value Gap“):

Nedosljedna primjena  zakona o odgovornosti internetskih pružatelja usluga prema autorima, potaknula je određene digitalne platforme u tvrdnjama kako oni nisu odgovorni za glazbu koju su stavili javnosti na raspolaganje. Danas, usluge poput YouTubea  koje su se razvile u sofisticirane glazbene platforme, koriste tu činjenicu kao štit kojom izbjegavaju licenciranje glazbe, odbacujući pravnu odgovornost za glazbu distribuiranu na njihovim stranicama.

Potrebno je pravno djelovati da bi se osigurala ispravna i dosljedna primjena zakona o autorskim pravima kako bi se takvim platformama ukinula mogućnost izbjegavanja licenciranja za distribuiranje glazbe. Glazbena zajednica je po tom pitanju suglasna i ujedinjena u pozivu na poduzimanje akcije.

Cjelokupno izvješće možete pročitati na linku:

http://www.ifpi.org/downloads/GMR2018.pdf